Nakkepude Test – Her er de bedste nakkepuder til fly og bil 🚘 ✈️

nakkepuder

En god nakkepude er nødvendig, når man rejser meget – hvadenten det er med fly, bil eller tog, så kan en nakkepude redde rejsen og er sammen med en powerbank noget af det vigtigste rejseudstyr.

Jeg har testet flere nakkepuder og har fundet den bedste på markedet, hvis det står til mig 👌🏻

Herunder deler jeg min ‘bedst i test nakkepude’, kommer med links til køb og går i dybden med andre gode nakkepuder.

Brug indholdsfortegnelsen herunder, hvis du vil gå direkte til den bedste model i testen eller se de mest populære nakkepuder her:

i samarbejde med PriceRunner

Min test af nakkepuder 😵‍💫

air china fly
Det er rart med en god nakkepude, når man rejser meget og forsøger at sove på fly.

Min nakkepude test startede for en del år siden, da jeg skulle ud på min første længere flyvning fra København til Bangkok i Thailand.

Med Thai Airways er det en flyvetur på en 10-11 timer, hvor man rejser om eftermiddagen dansk tid og ankommer i Bangkok Suvarnabhumi Lufthavn ved 6-tiden om morgenen lokal tid.

Det vil sige, at det er rarest at få noget søvn på flyet, så man ikke er en zombie på sin første dag i Thailand, men i stedet har overskud til at opleve Bangkoks seværdigheder.

Billig model ødelagde søvn på fly 😖

Jeg havde tidligere haft en billig oppustelig nakkepude, men til denne længere flyrejse tænkte jeg, at det var på tide at teste en bedre model og gik på online shopping.

Jeg tænkte ikke videre over, hvad jeg købte og valget bare (igen) en billig nakkepude, der skulle vise sig at være helt elendig.

Så jeg ankom til Thailand helt mørbanket og tænkte, at jeg inden min næste længere flyrejse simpelthen måtte sætte mig bedre ind i sagerne og finde den bedste nakkepude på markedet, så jeg kunne sove ordentligt på flyet.

God nakkepude = søvn på flyet 😍

New York fly
Fly til New York (det er Grønland nede på jorden – små smukt!)

Et par måneder senere rejste jeg til New York via Island, så jeg tænkte, at det var på tide at teste en ny nakkepude, så jeg kunne lukke øjnene lidt længere tid på flyturen.

Den nakkepude jeg købte havde egentlig gode anmeldelser, men viste sig at være for billig og ubehagelig mod huden.

Så den springer vi lige let og elegant over her i artiklen, men jeg nævner det alligevel for at advare imod at købe alt for billige nakkepuder på trods af gode anmeldelser.

Flash-forward til min rejse til New Zealand via Beijing – en decideret hardcore rejse, der krævede den bedste nakkepude overhovedet.

Den fandt jeg heldigvis inden min rejse og jeg endte med at sove ombord på flyet på alle fire dele af min flyrejse. Det betød alverden, da jeg havde en dag i Beijing både på vej ud og hjem – det var super fedt at være nogenlunde veludhvilet og kunne opleve den kinesiske hovedstad.

Så jeg kan i min nakkepude test konkludere, at det ikke giver mening at spare penge – pris og kvalitet hænger ganske enkelt sammen. Også når det kommer til nakkepuder.

Så hvilken nakkepude er bedst i test?

Her kommer den.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Bedst i test: nakkepude til fly og bil ✅

bedste nakkepude

Vinderen af min nakkepude test er Travelsafe Memory Foam nakkepuden.

Den er ganske enkelt den perfekte, ergonomiske nakkepude, der har hjulpet mig til at sove ombord på diverse fly og biler. På min førnævnte rejse til New Zealand havde vi mange lange rejsedage, hvor jeg sad på bagsædet af en bil og hvor det lykkedes mig at få et par timers søvn.

Jeg sover generelt elendigt, når jeg er ude af en seng, så det kan virkelig tilskrives den gode nakkepude (og så havde jeg måske også lidt tømmermænd af og til, det vil jeg ikke afvise 😀).

Nakkepuden er, som navnet antyder, med memory foam, så her får du altså ikke bare en pude, der er formet efter nakken. Det er en ergonomisk nakkepude af rigtig god kvalitet, der former sig fuldstændig efter nakke, skuldre og halse.

Jeg er i øvrigt meget glad for, at den kan lukkes foran, så man får fornemmelsen af at være helt ‘dækket’.

Jeg synes, det kan være grænseoverskridende at lægge sig til at sove i et fly eller anden offentlig transport med blottet hals. Det løser Travelsafe Memory Foam nakkepuden, da den kan klipses sammen.

Betrækket på puden kan i øvrigt tages af og vaskes, hvilket jeg også er meget glad for. Fly er som bekendt ikke de reneste steder, så det giver god mening lige at vaske pudebetrækket efter en rejse.

Den bedste nakkepude på markedet koster kun fra 139 kroner. En decideret god investering, hvis du skal flyve eller køre langt i bil.

Køb nakkepuden med prisgaranti her.

Vil du hellere prøve en anderledes nakkepude, så tjek denne test video – på eget ansvar 😂

Nakkepude til børn: med dinosaur eller elefant 🐘 🦖

nakkepude børn

Leder du efter en nakkepude til børn, så giver det god mening, at det også er en pude med lidt sjove motiver.

Dér kan jeg ikke hjælpe med en decideret test, men jeg har fundet et par sjove nakkepuder til børn, der også er af god kvalitet.

Køb dinosaur nakkepuden til børn her

Dinosaur nakkepuden er fra det velrenommerede børnetøj- og udstyrs mærke LittleLife og ligner den perfekte nakkepude til børn, der på bagsædet af bilen lukker øjnene og trænger til god nakkestøtte.

Dinosaur nakkepuden koster lidt over 200 kr.

Den er i hvert fald super flot. Igen, så har jeg ikke selv testet den – det må vente til jeg en dag selv får børn.

En lidt billigere nakkepude til børn er med en elefant og står til 129 kr.

nakkepude elefant

Igen, så har jeg desværre ikke selv testet denne, men den ser ret sjov ud. Udover at være en nakkepude kan den nemlig ‘klappes ud’, så den agerer som decideret elefant-bamse.

nakkepude bamse

Det er da sjovt! 😀

Den sjove nakkepude til børn kan købes online her.

Bamse-nakkepuden er fra det skotske mærke Tresspass, der har produceret outdoor tøj og rejseudstyr siden 1938. Så selvom den måske virker som en sjov gimmick, så er der altså tale om ganske god kvalitet.

Du kan i øvrigt læse anmeldelser af elefant-nakkepuden her – den får en super høj score fra de glade forældre, der har handlet på den britiske shop.

Vær opmærksom på, at Skotland ikke længere er med i EU, hvorfor der betales told på varer købt derfra, så umiddelbart er det billigere at købe nakkepuden i en dansk webshop.

Hvis du er i det kreative hjørne kan du faktisk lave din egen børne-nakkepude. Der er en guide på Youtube her:

Oppustelig nakkepude til en 50’er 💸

oppustelig nakkepude

Tidligere i denne test fortalte jeg, at jeg ikke er fan af oppustelige nakkepuder. Så hvorfor skriver jeg nu om en oppustelig nakkepude alligevel?

Jo, fordi jeg anerkender, at det kan være irriterende at slæbe rundt på den bedste nakkepude, hvis man skal på en kort flyvetur i Europa og f.eks. kun rejser med en kabinekuffert.

Dér fylder en nakkepude naturligvis lidt. Og i det tilfælde kan det give mening med en oppustelig nakkepude til turen.

Jeg kan ikke sige, at jeg har testet denne oppustelige nakkepude, men den er lavet af samme producent som min ‘bedst i test vinder’ – Travelsafe.

Det er således ikke en decideret anbefaling, men hvis jeg skulle købe en billig oppustelig nakkepude, så er det nok det bedste bud på markedet.

Og til kun 50 kroner, så er det lige før, at det giver mening at teste.

Køb den oppustelige nakkepude her.

Jeg håber, at du kunne bruge denne nakkepude test og nu er klar til en mere behagelig rejse med fly eller bil.

Hvis du har nogen spørgsmål eller gerne vil dele en anden model som du er glad for, så skriv endelig en kommentar herunder. ✌🏻

• Booking.com er min foretrukne hotel-booking portal med gode tilbud i hele verden
  • Get Your Guide er en portal, hvor du kan booke billetter til seværdigheder, udflugter på rejsemål og diverse transportbilletter
  • Omio er den bedste side til at finde billige tog- og busbilletter i hele Europa.
  • Rentalcars.com er det bedste sted at få overblik over priser på lejebiler