Seminyak på Bali – Luksusvilla med pool & mine oplevelser

Seminyak villa

Mit sidste stop på rejsen til Bali var i Seminyak, der er et meget turistet område tæt på Kuta, hvor øens lufthavn ligger. Efter at have rejst hele Bali rundt og boet både i luksus-bungalow med egen pool og i telt i regnskoven så jeg frem til mødet med øens notoriske turist-epicenter.

Her sagde jeg farvel til mine to rejsekammerater og til gengæld kom min kærestes søster (der fløj ind fra Australien og skulle mødes med andre danske venner senere på turen), så jeg havde fortsat godt selskab 😀

Vi havde lejet en decideret episk villa med egen pool i Seminyak. Den må jeg hellere starte mit Seminyak-indlæg med.

Luksusvilla med egen pool i Seminyak

Rejsekris Bali
Jeg var nødt til lige at have mig et meget opsat Bali-billede… 😀

Op til rejsen havde jeg (naturligvis) researchet rigtig meget og blev ærlig talt overrasket; jeg vidste jo godt, at Bali er et billigt rejsemål, men det var ret vildt at se, hvor mange pool-villaer der lå i Seminyak – og så til ekstremt billige priser.

Nu endte vi med at leje en rigtig stor og luksuriøs villa, men hvis man har lidt mindre armbevægelser kan man sagtens finde glimrende villaer med egen pool for ned til 3-400 kr pr nat.

Læs om flere områder på Bali i guiden til, hvor man skal bo.

Vores villa havde to store soveværelser og dermed plads til 4 personer, men kostede kun 800 kr pr overnatning – det er altså en god pris pr person for at bo centralt i Seminyak med egen (gode) pool.

Derudover var der et stort køkken/stue-område og endda grill ved poolen, hvilket vi dog grinte en del af – det er nok de færreste turister, der lige handler ind til at smide kød på grillen på Bali 😀

Se vores villa på Airbnb her.

Du kan også tage et kig på denne store guide til de bedste steder at bo i Seminyak (på engelsk).

Det lavede vi i Seminyak

Seminyak

Vi ankom om eftermiddagen og gik næsten med det samme på sightseeing i Seminyaks gader med et mål om at komme ned på stranden. Det lykkedes og vi endte på den meget kendte Potato Head Beach Club.

Hvis du nogensinde har set en Youtube-video fra en lidt trendy vlogger på Bali-tur, så har du allerede set Potato Head – her er pool, liggestole, udsigt til havet og et kæmpe område med borde.

Tjek videoen herunder for at få et indtryk af stedet:

Vi indtog aftensmaden her, men det var faktisk en pænt skuffende oplevelse. Til gengæld var det også dyrt 😀

Jeg vil nok anbefale bare at komme her ud på eftermiddagen, få et par drinks og nyde stemningen indtil solen går ned. God mad var det i hvert fald ikke.

Dagen efter vandrede vi igen rundt i Seminyaks gader og havde som mål at komme ned i områdets shopping-center. Efter min rejse til Thailand sidste år, hvor jeg blev vild med Bangkok, har jeg en idé om, at alle shopping-centre i Asien er et vidunderligt mekka med billige mærkevarer, aircondition og wifi.

Sådan er centret i Seminyak desværre ikke – det er ikke noget at skrive hjem om, men det gør jeg så alligevel 😀

Efter 10 dage med rice & noodles havde yours truly lyst til noget western food, så da vi lige udenfor centret så, at der var en pizza-restaurant med stenovnspizza var det nemt at blive forført derind.

Seminyak pizza

For en pizza i Asien var den decideret god, så den kan anbefales, hvis man er i Seminyak og får lyst til en glimrende pizza.

Vi blev dog enige om, at det næsten var en skam ikke at udnytte, at vi altså havde vores egen kæmpe villa med en stor pool og samtidig var Seminyak by ærlig talt ikke så tiltalende om dagen, så vi gik hjem til poolen.

Det er lidt syret at tænke på lige nu, hvor jeg sidder i et fly mod Edinburgh og skal over på et lille værelse (uden vindue), der har kostet 600 kroner – for samme pris kunne jeg få en fantastisk villa med min egen pool på Bali…

Eftermiddagen forløb således i villaen og vi fik os et par Bintang og Bali Ciders – som en lille kuriositet kan det nævnes, at der på etikken på en Bali Cider er en emailadresse til bryggeriet, der er noget ala balicider@yahoo.com.

Vildt at man kan producere sin egen cider og stadig bruge en Yahoo-mail 😀

Soldnedgangen i Seminyak skulle være decideret smuk, så vi ved 17:30 tiden snuppede vi en taxa til stranden, fandt en strandstol ved en beach bar og satte os godt til rette.

Solnedgangen var virkelig flot, så det er altså et must see, hvis du bor i Kuta, Seminyak eller Canggu på Bali. Den skulle også være glimrende længere sydpå ved Uluwatu.

Min rejsemakker fortalte mig, at hun efter flere overnatninger i området (da jeg var taget hjem) ikke havde set solnedgangen i nærheden af at være så flot nogen andre aftener. Bare lige en advarsel herfra, så jeg ikke får klager for min anbefaling 😀

Få inspiration til flere aktiviteter på Bali:

Skal man besøge Seminyak på Bali-rejsen?

I mine øjne kunne Seminyak og Kuta ligeså godt være beliggende på Mallorca. Her er den her ekstremt tætpakkede turisme med Hard Rock Café, McDonalds og Starbucks overalt.

Det er klart værst i Kuta, hvor Seminyak er lidt mere cool, men dog på ingen måde på en måde, hvor man ser balinesere – det er bare vesterlændinge, der ikke gider den meget anstrengte turist-stemning inde i Kuta.

Der er da meget fint i Seminyak og der er f.eks. rigtig mange gode restauranter, beach clubs og lignende, men for mig er højdepunkterne fra min Bali-rejse de oplevelser jeg fik langt væk fra alle de andre turister.

Så Seminyak kan anbefales, hvis du har rejst en del rundt på Bali og gerne vil have en enkelt eller to overnatninger i et område, der er tæt på lufthavnen. Det er f.eks. for presset at tage direkte fra Nusa Lembongan til lufthavnen og jeg har ved selvsyn set, at trafikken fra Ubud til Kuta kan være helt håbløs, så her skal man afsted 4-5 timer før afrejse.

Så på den måde kan det give fin mening at svinge forbi Seminyak, når ens rejse er ved at nå vejs ende. Personligt vælger jeg dog nok Canggu næste gang – Canggu ligger lige lidt længere ude end Seminyak, men skulle så til gengæld være en anelse mindre turistet.

Anbefaling af hostel i Kuta

hostel kuta bali

Vi skulle checke ud fra vores villa inden kl 12, men jeg ville gerne have noget ud af de sidste timer på Bali – og jeg ville gerne lige opleve notoriske Kuta inden turen gik hjem.

Samtidig skulle min rejsemakker blive på Bali og havde en enkelt solo-overnatningen inden hendes veninde ankom.

Så hun skulle bare bo på hostel den aften og jeg havde oprindeligt tænkt mig bare at tage med hende til check-in og sætte min kuffert der. Men hov, tænkte jeg aftenen før – jeg er jo på Bali for dælen. Hvor meget kan en seng på et hostel lige koste?

Svaret var ca 45 kroner. Så jeg bookede også lige en overnatning på H-ostel i Kuta, så jeg havde et sted at sætte min bagage og måske endnu vigtigere, få et bad inden turen gik i lufthavnen (med 3-4 timers flyvning til Bangkok, 5 timers ventetid i Bangkok og derefter 11 timers rejse til København).

H-ostel viste sig at være et virkelig godt hostel med meget moderne faciliteter, godt indrettede værelser med små ‘kupler’ (ala dem man ser billeder af fra Japan) og endda en rooftop terrasse. Hvis jeg nogensinde igen kommer forbi Kuta på Bali og bare skal bruge et billigt sted at overnatte, så tager jeg uden tvivl forbi H-ostel.

Se stedet og book online her.

En halv dag i Kuta

I Kuta vandrede vi forbi stranden med de mange sælgere, hen til et af byens shopping-centre (de er bedre her end i Seminyak) og fik et dårligt måltid mad på en restaurant nede ved stranden…

Efter at bad var det tid til at vende snuden mod lufthavnen, så jeg gik ned på gaden, forhandlede mig fra 90 til 40 kr for turen på 10 minutter (det er faktisk ekstremt dyrt og man bør altid forsøge at få dem til at slå taxameret til, men jeg gad ikke mere på det tidspunkt).

Min sidste interaktion med de lokale på Bali var, at min chauffør sagde, at jeg var very handsome. Som en sidenote var det anden gang på turen, at det skete. De var godt nok begge to unge mænd, men alligevel – der er sgu aldrig nogen i London, der siger jeg er handsome 😀

Bali-turen var til tider lidt hardcore pga den megen transport, men det var trods alt også for at komme rundt på hele øen og se en masse områder/hoteller at vi var afsted. Jeg regner dog med, at jeg skal tilbage til Bali på et tidspunkt – denne gang gerne med kæresten og med ren ferie på programmet.

Det er nu en fantastisk ø.

• Booking.com er min foretrukne hotel-booking portal med gode tilbud i hele verden
  • Get Your Guide er en portal, hvor du kan booke billetter til seværdigheder, udflugter på rejsemål og diverse transportbilletter
  • Omio er den bedste side til at finde billige tog- og busbilletter i hele Europa.
  • Rentalcars.com er det bedste sted at få overblik over priser på lejebiler